چهارشنبه 1397/08/02
به بهانه رونمایی از 6نردبان آتش نشانی تهران مطرح شد؛

پیش پرداخت خرید نردبان های56و 64متری در زمان قالیباف داده شده/مابقی هزینه آن جزو همان دیون بجامانده از دوران قبل است!

  • کد خبر: ۶۰۱۹۲۳
  • تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ ق.ظ
  • گروه خبر: شهری
در حالی شهردار تهران اعلام کرد، امروز4 نردبان 64متری و 2 نردبان 56متری به تجهیزات آتش نشانی پایتخت اضافه شده است که قرارداد آن در دوران مدیریت قالیباف بسته شده، پیش پرداخت آن هم داده شده بود. باقیمانده هزینه آن نیز درواقع جزو همان بدهی هایی محسوب می شود که مدیریت شهری جدید تهران فریاد می زند از دوران قبل باقی مانده است!
پیش پرداخت خرید نردبان های56و 64متری در زمان قالیباف داده شده/مابقی هزینه آن جزو همان دیون بجامانده از دوران قبل است! مدیرعامل سابق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار نیوزفا درباره 4نردبان اتش نشانی 64متری و 2 نردبان 56متری که امروز توسط افشانی شهردار پایتخت رونمایی شد، گفت: کار انعقاد قراردادهای این نردبان ها در سال 95 آغاز شد و اوایل سال 96 قطعی شد.
سعید شریف زاده با بیان اینکه در دوران فعالیت قالیباف به عنوان شهردار تهران سازمان آتش نشانی چه به لحاظ تعداد ایستگاه ها، چه به لحاظ کاهش فاصله رسیدن تا محل حادثه و چه از نظر تجهیزات به روز تحولات مثبت چشمگیری را تجربه کرد، اظهارکرد: قرارداد این نردبان ها در زمان مدیریت بنده با شرکت روزنباور اتریش بسته شد. همان زمان پیش پرداخت قابل توجهی هم دادیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که بنده به عنوان مدیرعامل ازمان آتش نشانی شهرداری تهران فعالیت می کردم یعنی تا آذرماه 96 اطلاع داشتم که 2 دستگاه از این آن تحویل گمرک شد. به طوری که قرار بود در دهه فجر سال 96 از این نردبان ها رونمایی شود.
شریف زاده در ادامه به افزایش حدود 80درصدی ایستگاه های آتش نشانی پایتخت در دوران مدیریت قالیباف پرداخت و تصریح کرد: تا قبل از سال 84 تهران 74 ایستگاه آتش نشانی داشت که از این سال تا سال 96 تعداد این ایستگاه ها به حدود 130 رسید.
جایگزینی وانت های اتش نشانی با تویوتا و آیویکودیلی
مدیرعامل سابق اتش نشانی تهران در توضیح دیگر تحولات آتش نشانی در دوره 12ساله مدیریت قالیباف در پایتخت بیان کرد: 125تویوتای اتش نشانی در این سال ها جایگزین نیسان وانت های از رده خارج شده گردید و مزدا وانت های از رده خارج جای شان را به خودروهای مدرن آیویکودیلی ایتالیایی دادند تا خدمات رسانی مطلوب تری در مواقع بروز حادثه به شهروندان صورت گیرد.
کاهش 43درصدی محدوده تحت پوشش هر ایستگاه آتش نشانی در طول 12ساله مدیریت قالیباف
 وی با اشاره به کاهش 43درصدی محدوده تحت پوشش هر ایستگاه آتش نشانی در طول 12سال مدیریت قبلی شهر تهران گفت:  در سال 84 محدوده تحت پوشش هر ایستگاه 10.7 کیلومترمربع بود که با افزایش تعداد ایستگاه ها به 6.09 کیلومترمربع رسید وحدود 4.61 کیلومترمربع کاهش یافت.
کاهش حدود 25درصدی زمان رسیدن به محل حریق
شریف زاده با تاکید بر اهمیت زمان رسیدن به محل حادثه در امدادرسانی به موقع اظهار کرد: این زمان در سال84 پنج دقیقه و 32ثانیه بوده که در دوره قالیباف به چهار دقیقه و ده ثانیه رسید.
 حدود 70درصد ناوگان عملیاتی آتش نشانی در دوره قالیباف تجهیز شده است
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت به سال 84 توسعه ناوگان عملیاتی به همراه تجهیزات با 231درصد افزایش همراه بوده است. به طوری که تا سال 84 ناوگان عملیاتی آتش نشانی تنها 274 دستگاه بوده اما تا تابستان96 با 572 دستگاه افزایش به 846 دستگاه رسیده است.
به گزارش نیوزفا با تلاش های صورت گرفته تا قبل از آغاز به کار شورای پنجم سازمان آتش نشانی توانست به امکانات به روزی تجهیز شود که از آخرین تلاش های مدیران شهری آن دوره نیز انعقاد قرارداد و پرداخت پیش پرداخت خرید 4دستگاه نردبان 64 متری و 2 دستگاه 56 متری آتش نشانی بود که امروز -7/7/97- و در دوران افشانی از آن رونمایی شد. اینکه این تجهیزات در دوره چه کسی به امکانات آتش نشانی تهران اضافه شده در درجه دوم اهمیت قرار دارد اما نکته قابل تامل آنجاست که مدیران اخیر تهران وقتی پای افتتاح و رونمایی از دستاوردهایی می رسد که در دوره قبل پایه ریزی شده اند، ژست فاتحانه می گیرند اما نمی گویند که بخشی از هزینه این اقدامات جزو همان بدهی ها و دیون شهرداری است که مدعی هستند میراث بجا مانده از دوران قالیباف است. مانند هزینه باقی مانده همین نردبان ها، پرداخت دیون باقی مانده پیمانکاران احداث تونل آرش – اسفندیار، ادامه بزرگراه صیاد، بخشی از خط 7 مترو و...  که این پروژه در زمان افتتاح برای شان افتخار دارد اما زمان حساب و کتاب، هزینه ان ها را با بزرگ نمایی، بدهی های دوره قبل محسوب می کنند. ای کاش مدیران جدید تهران با عینک حزبی و سیاسی نمی دیدند و یا حداقل  کمی صداقت و انصاف داشتند.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/601923

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها