پنجشنبه 1397/09/22
مهر خزان زده پایتخت

از افزایش آلاینده های هوا تا افتتاح زمین فوتبال یک مدرسه توسط مدیران شهری!

  • کد خبر: ۶۰۰۹۶۲
  • تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵ ق.ظ
  • گروه خبر: شهری
در حالی روز گذشته تهران به استقبال سال تحصیلی 97-98 رفت که مدیریت شهری جدید برخلاف سنوات گذشته اقدام در خور توجهی صورت نداده است.
از افزایش آلاینده های هوا تا افتتاح زمین فوتبال یک مدرسه توسط مدیران شهری! به گزارش خبرنگار نیوزفا هرساله در آستانه مهر ماه مدیریت شهری در پایتخت با تشکیل ستاد استقبال از مهر در سطح معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت های مختلف و مرتبط با این حوزه، تلاش می کرد تا ضمن در نظر گرفتن تمهیدات لازم به منظور تسهیل تردد و خدمات دهی مطلوب تر به شهروندان، برخی پروژه های حمل و نقلی و عمرانی هم که بر عبور ومرور شهروندان در مهر ماه می توانست تاثیر مثبت بگذارد، به بهره برداری رساند. درواقع پایتخت نشینان تا قبل از دوره اخیر مدیریت شهری در طول تابستان و در آستانه مهر ماه تهران را در حال آماده شده برای مهر و سال تحصیلی جدید می دیدند. مانند افتتاح ایستگاه های مترویی همانند ایستگاه شهید قدوسی در خط 3 که در بیست و چهارم شهریورماه 95 به بهره برداری رسید، 22 کیلومتر از خط 7 مترو که در مرداد 96- مدیریت شهری اخیر از اول شهریور 96 با انتخاب دو شهردار آغاز به کار کرده است- افتتاح شد، ورود واگن های مترو، بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و... که در حوزه حمل ونقل و ترافیک به منظور آماده سازی شهر برای آغاز سال تحصیلی انجام می شد.

اما در دیگر حوزه ها هم برنامه ریزی های مختلفی برای استقبال از مهر صورت می گرفت. به عنوان مثال در حوزه فرهنگی- اجتماعی شاهد بر پایی نمایشگاه های «باز باران» بودیم که در چند نقطه از شهر مایحتاج محصلان را با قیمت پایین برای سال تحصیلی ارائه می کرد و به افراد بی بضاعت هم بن هایی برای خرید رایگان داده می شد و یا برپایی برنامه های فرهنگی متعدد مانند اجرای طرح نسیم بهشت در مدارس و مواردی از این دست که امسال از هیچ کدام خبری نیست.

شهرداری در حوزه عمرانی هم با برنامه ریزی دراز مدت در طول سال در جهت کنترل ترافیک آغاز سال تحصیلی، همواره قبل از مهر پروژه های مختلفی را افتتاح می کرد مانند افتتاح پل شرق به شمال نیایش در شهریور 95، افتتاح بزرگراه شهید همدانی و نیز تونل و زیرگذر شهید ضربعلی زاده در مرداد 96 و... که امسال از افتتاح های این چنینی هم خبری نیست. شاید نقطه اوج کارنامه کاری شورای پنجم و شهردار اخیر تهران را بتوان افتتاح زیرگذر آرش-اسفندیار و ادامه بزرگراه شهید صیاد دانست که هر دو باز در دوره شورای چهارم تقریبا در فاز نهایی اجرا قرار داشتند و باید خیلی زودتر از اینها و در سال 96 به بهره برداری می رسیدند.
اگر رویه اداره پایتخت به همین منوال پیش رود، با توجه به اینکه کم کم از پروژه های در استانه افتتاح دوران مدیریت قالیباف هم تا سال دیگر چیزی باقی نمی ماند تا مدیران اخیر شهر آن ها را افتتاح کنند، باید مهر 98 را خزان زده تر از 97 بدانیم. این در حالی است که همین امسال هم سطح فعالیت مدیران شهری آنقدر تنزل یافته که بجای افتتاح ایستگاه مترو و پروژه های مختلف شهری بر طبق روال سنوات قبل، روز گذشته-1/7/97- برای افتتاح یک زمین فوتبال در مدرسه ای در منطقه22 در روز آغاز سال تحصیلی جدید از فراهانی عضو شورای شهر گرفته تا نوذرپور شهردار منطقه و دیگر مدیران شهری حضور یافته اند!
در کنار اینها وضعیت آلودگی هوای شهر نیز در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در 3 سال قبل بدتر شده است. به طوری که در سال های 95، 96 و 97 به ترتیب تعداد روزهای هوای ناسالم برای گروه های حساس در تهران 23، 21 و 27 روز بوده و تعداد روزهای هوای پاک به ترتیب11،9 و 8 روز بوده است. شاید مهم ترین عامل در افزایش آلاینده ها در هوای پایتخت در یک سال اخیر، تمایل بیشتر مردم به استفاده از خودروهای شخصی است زیرا طی این یک سال هیچ اقدام در خور توجهی در زمینه نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو شهر صورت نگرفته و بجز بازگشایی مجدد چند ایستگاهی از 22کیلومتر افتتاح شده خط 7 مترو که شورای پنجم ی ها با مدیریت شهردار نجفی سال قبل آن را تعطیل کردند، ایستگاه مترویی به خطوط مترو تهران که تا مرداد 96 هر ماه یک ایستگاه از آن در اختیار شهروندان قرار می گرفت، اضافه نشده است.
به هر روی تهران از ریل پیشرفت ماه هاست خارج شده است. امیدواریم اکنون که با قانون منع بکارگیری بازنشستگان قرار است بازهم شورای شهری ها دست به انتخاب شهردار بزنند، این بار فارغ از نگاه دگم سیاسی و گروکشی های حزبی، کرسی بهشت را در اختیار فردی قرار دهند که قطار پایتخت را به ریل پیشرفت بازگرداند تا مهر و نوروز 98 مانند مهر و نوروز 97 بی رونق نباشد.

 

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/600962

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها