یکشنبه 1397/09/25
بالغ بر 78درصد اتوبوس های تهران فرسوده اند

لزوم هزینه منابع مالی معاونت ترافیک براساس اولویت ها

  • کد خبر: ۵۹۶۰۱۶
  • تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷ ق.ظ
  • گروه خبر: شهری
روز گذشته معاونت ترافیک در شرایطی طرح دوچرخه های اشتراکی را راه اندازی کرد که هنوز نه مسیرهای لازم و ایمنی بجز آنچه که در دوره قبل ایجاد شد و اتفاقا کلی منتقد داشت، تعبیه شده و نه زیرساختی برای آن فراهم گردیده است. این در حالی است که بالغ بر 4 هزار و 850 دستگاه اتوبوس شهری با فرسودگی بالای 15 سال دست و پنجه نرم می کنند و جان شهروندان را به لحاظ الودگی و ایمنی به خطر می اندازند و لازم است منابع مالی در این معاونت به نسبت اولویت ها هزینه شود.
لزوم هزینه منابع مالی معاونت ترافیک براساس اولویت ها
به گزارش خبرنگار نیوزفا، قریب به یکسال از تغییر مدیریت شهری و حضور پورسیدآقایی در معاونت حمل ونقل و ترافیک گذشت، یکسالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه حمل ونقل، تنها با تمرکز بر طرح جدید ترافیک و مختصات ان طی شد. به گونه ای که اکنون و در حالی که درششمین ماه سال 97 و دلرست در یکسالگی مدریت جدید هستیم، معاون ترافیک شهردار همچنان در تکاپوی ارایه لایحه طرح ترافیک خودروهای آژانس به شورای اسلامی شهرتهران است.
کاهش ترافیک و توسعه حمل ونقل عمومی کارآمد که یکی از اصلی ترین خواسته های شهروندان از مدیران اصلاح طلب شهرداری تهران بود، اما در چرخه مدیریت دوره جدید پایتخت مغفول مانده و مسئولین این حوزه بیشتر از رسیدگی به مشکلات شهروندان و خواسته هایشان به دنبال شوآف و تاکید بر اجرای طرح های ابداعی و غیرکارشناسی شان هستند.
فرسودگی ناوگان اتوبوس ی و تاکسی های پایتخت و کمبود قطار و نقص فنی  وقت و بی وقت مترو را می توان تنها دستاوردهای مدیریت یکساله پورسیدآقایی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دانست.
روز گذشته معاونت ترافیک در شرایطی طرح دوچرخه های اشتراکی را راه اندازی کرد که هنوز نه مسیرهای لازم و ایمنی بجز آنها که در دوره قبل ایجاد شدند و اتفاقا کلی منتقد داشتند، تعبیه شده و نه زیرساختی برای آن فراهم گردیده است بلکه فقط شواف دیگری است. این در حالی است که بالغ بر 4 هزار و 850 دستگاه اتوبوس شهری با فرسودگی بالای 15 سال دست و پنجه نرم می کنند و جان شهروندان را به لحاظ الودگی و ایمنی به خطر می اندازند و لازم است منابع مالی در این معاونت به نسبت اولویت ها هزینه شود.
گرچه مدیران جدید شهر بر تحقق خواسته های شهروندان و کرامت انسانی تاکید کرده اند، اما گویا این جملات شیک و مجلسی فقط در حد بیان است نه عمل. زیرا فرسودگی ناوگان اتوبوس و تاکسی شهر تهران نه تنها شان و کرامت شهروندان را مخدوش کرده بلکه آلودگی های زیست محیطی و عدم ایمنی آنها با جان مردم بازی می کند.
به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران بالغ بر 78درصد 6 هزار و 200 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان فرسوده است که این جای تامل دارد.
گرچه طی دوماه گذشته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اقدامی به ظاهر جدی اما در باطن نمادین آخرین اولتیماتوم را داد و تاکید کرد، از مهر پیش رو خودروهای بخش حمل و نقل عمومی که در آلودگی هوا نقش تاثیرگذاری دارند، نمی توانند در معابر پایتخت تردد کنند، اما این بخشنامه در حالی از سوی وی به سازمان های تابعه در حوزه حمل و نقل عمومی ابلاغ شده است که برابر مصوبه شورا شهرداری باید هر سال 500 اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران بشود اما به دلیل مشکلات اقتصادی موجود و در عین حال سوء مدیریت در معاونت حمل و نقل و ترافیک در یک سال اخیر حتی یک دستگاه اتوبوس به ناوگان وارد نشده است.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی شهر تهران ، عمده دلایل مردودی اتوبوس های پایتخت در مراکز معاینه فنی به دلیل آلایندگی نیست. بیشترین دلیل ردی اتوبوس ها در معاینه فنی مشکل ترمز و فرسودگی اتوبوس هاست.
در شرایطی که شهروندان پایتخت به لحاظ اقتصادی با تورم بی سابقه مواجه شده اند شاید استفاده از حمل ونقل عمومی کارآمد کمترین خواسته آنها از مسئولین باشد و می طلبد پس از گذشت یکسال مدیریت شهری فکری به حال فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر که اصلی ترین مطالبه شهروندان است، کند.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/596016

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها