یکشنبه 1397/09/25
در آستانه بازگشایی خط ٧ مترو مطرح شد؛

انجام 90درصد زيرساخت خطوط٦ و ٧ در دوره مديريت قالیباف/سیستم تهویه خط7 بعد از 9ماه تعطیلی چه پیشرفتی کرده است؟

  • کد خبر: ۵۷۶۲۰۲
  • تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳ ق.ظ
  • گروه خبر: شهری
معاون سابق شهردارى تهران در واكنش به افتتاح مجدد خط ٧ مترو اظهار كرد: در صورت عدم تعطيلي خط ٧ مترو، اين خط مي توانست به ازاي هر روز حدود ٥٠ هزار مسافر را جابه جا كند و به عبارتي طي 9ماه گذشته بالغ بر به 13 ميليون جابجايي از طريق اين خط امكان پذير بود.
انجام 90درصد زيرساخت خطوط٦ و ٧ در دوره مديريت قالیباف/سیستم تهویه خط7 بعد از 9ماه تعطیلی چه پیشرفتی کرده است؟

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان مطلب فوق به نیوزفا گفت: تعطیلی این خط بیشتر سیاسی بود تا فنی چرا که تکمیل برخی نواقص که موجب خطر برای مسافران و سیستم نشود، معمولاً در حین بهره برداری میسر بوده و مسبوق به سابقه در ادوار گذشته بوده است. معتقدم امکانات شهری از حقوق عمومی شهروندان است و در صورت فراهم بودن امکان نباید از ایشان دریغ شود، به همین دلیل در دوره گذشته مدیریت شهری، هر ایستگاهی که به لحاظ فنی و ایمنی می توانست مورد بهره برداری قرار گیرد، بلافاصله بعد از آماده سازى، در اختیار شهروندان قرار مى گرفت.

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری، سالانه به طور میانگین ١٢ کیلومتر مترو به بهره برداری می رسید، به طور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می شد و در طول این مدت بیش از یک هزار دستگاه واگن مترو به چرخه حمل و نقل ریلی پایتخت اضافه شده است.

وى افزود: حالا من از شما مى پرسم آقایان در ١٠ ماه اخیر در مقایسه با یک ماه از دوره مدیریت آقاى قالیباف چه عملکرد قابل دفاعی داشته اند؟ آیا آن رویه ادامه پیدا کرده؟ بهبود یافته یا سیر نزولی داشته است؟

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه بیش از ٩٠ درصد زیرساخت های خط ٦ و ٧ و ایستگاه های آنها در مدیریت گذشته انجام شده، اظهار کرد: برای رسیدن به آمال و اهداف سیاسی شان، به راحتى اجازه دادند حقوق شهروندان تضییع شود و به صدها هزار شهروندى که در این ٩ ماه مى توانستند از این امکان استفاده کنند، جفا کردند.

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم این خطوط هرچه سریع تر به بهره برداری برسند و در دوران مسئولیت شهردار جدید تهران و با استفاده از توان تخصصی بسیار بالای پرسنل و مدیران مترو و نگاه مثبت کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، دور جدید ساخت و توسعه برای خطوط جدید مترو آغاز شود.

به گزارش نیوزفا 22کیلومتر از خط ٧ مترو، خرداد ماه 96 افتتاح شد و نجفی و شورای پنجم با سیاسی کاری اعلام کردند این خط به دلیل وجود نواقصی از جمله سیستم نامطلوب تهویه هوا و سیگنالینگ آن هم در خطی که با دو قطار تنها سرویس دهی می کرد، باید تعطیل شود و در اوایل آبان 96 مردم را از بهره مندی از این امکان محروم کردند. حال 2 سوال مطرح است اول این که محمدعلی نجفی شهردار ٦ ماهه پایتخت که در برنامه زنده تلویزیونی تهران٢٠ حتی مسیر عبور خط ٧ مترو را نیز نمی دانست، بر چه اساسی ایمنی این خط را مورد تردید قرار داد و آن را تعطیل کرد؟! دومین سوالی که این روزها ذهن مردم را درگیر کرده است مربوط به اقداماتی است که طی این 9 ماه برای خط 7 صورت گرفته است؟ شواهد نشان می دهد در حالی که سیستم تهویه هوا جزو ایرادات منتقدان به خط 7 بود، امروز هم بدون بکارگیری سیستم تهویه هوای مطلوب و تنها با چند جت فن این خط بازگشایی شده است.

به اعتقاد بسیارى از کارشناسان و متخصصان حمل و نقل، تعطیلی خط ٧ مترو تنها و تنها تحت تاثیر فضای غبار آلود رقابت های سیاسی جناحی و حزبی بوده است.

 


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/576202

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها