سه شنبه 1397/05/23

رشد جهشی بخش خدمات در بازار محصولات داخلی/ رشد 3.7درصدی رشد ناخاص داخلی

بر اساس نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه ١٣٩٠، نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال ١٣٩٦ حدود ٣.٧ درصد بوده است.

 حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه ١٣٩٠، نشان می دهند که نرخ رشد محصول ناخالص  داخلی  (به قیمت بازار) در سال ١٣٩٦ حدود ۳.۷ درصد بوده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج مذکور حاکی است رشته فعالیت های گروه کشاورزی یک درصد،گروه صنعت (شامل: استخراج نفت خام و گاز طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ١.٦ و فعالیتهای گروه خدمات ٦.٨  رشد داشته است.

12

همانطور که در جدول هم مشاهده می شود گروه خدمات با رشدی ۶.۸ درصدی بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. که بخشی از این رشد می تواند به خاطر ضعف تولیدات صنعتی مولد در اقتصاد کشور و رشد واردات باشد. چرا که به نظر می‌رسد رشد حوزه خدمات بیشتر به دلیل خدمات مربوط به توزیع کالاها و اقلام مصرفی باشد که عمدتا جزو فعالیت های غیرمولد هم به حساب می آید. ضمن اینکه بازار فعالیت های مربوط به آموزش و کنکور هم بخش بزرگی از این بخش را در برمیگیرد. هرچند رشد جهشی بازار تولیدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم می تواند بخشی از این رشد قابل توجه در حوزه خدمات را توجیه کند.


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/564392

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها