پنجشنبه 1397/05/25

چرا در ماه رمضان چاق می‌شویم؟

یک متخصص طب سنتی گفت: غذاهای سنگین ازجمله فست فودها، حلیم و غذاهای پرحجم برای فصل بهار مناسب نیستند و در راستای پیشگیری از چاقی در ماه رمضان باید از مختلف‌خوری و روی‌هم‌خوری پرهیز کرد، همچنین غذا باید خوب جویده شود و افراد تند خوری نداشته باشند و غذاهای پرکالری نظیر ماکارونی، حلیم و گوشت قرمز مصرف نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله کشاورز بابیان اینکه بین افطار و وعده بعدی غذایی باید 15 تا 20 دقیقه فاصله باشد تا حرارت معده کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: روزه‌داران در افطار نباید پُرخوری و روی‌هم خوری داشته باشند و فواصل بین غذاها باید رعایت شود به نحوی که میان هر وعده‌ غذایی دو ساعت فاصله باشد.

این متخصص طب سنتی بابیان اینکه در وعده بعد از افطار باید غذای سبک و چیزی که در روزهای عادی به‌عنوان شام سبک صرف می‌شد مورد استفاده قرار گیرد، تأکید کرد: گاهی در هنگام افطار سفره‌های رنگین چیده می‌شود که منجر به مختلف‌خوری در یک وعده می‌شود؛ همین امر معده را دچار مشکل خواهد کرد چراکه معده قادر به هضم غذاها نخواهد بود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در وعده سحر، غذاهایی که ممکن است در طول روز فرد را دچار عطش کند و غذاهای شور، پرکالری (سرخ‌کردنی) و گوشت به‌ویژه گوشت قرمز زیاد مصرف نشود.

کشاورز عنوان کرد: برای اینکه بدن دچار کم‌آبی نشود باید بین افطار تا سحر مایعاتی همچون شربت خاکشیر و سکنجبین مصرف شود همچنین مصرف میوه، سبزی‌ها و سالاد نیز توصیه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: وعده سحر حتماً باید میل شود و بلافاصله بعد از صرف سحری نباید خوابید، روزه‌دار باید 1 ساعت تا 1 ساعت و نیم بعد از صرف سحری فعالیت داشته باشد.


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/555371

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها