دوشنبه 1397/07/30

رژیم غذایی ویژه برای خانم های کم تحرک!

  • کد خبر: ۵۵۰۳۲۹
  • تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ ب.ظ
  • مرجع خبر: روز پلاس
  • گروه خبر: بانوان
هرچه سوخت وساز بدن بهتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. این موضوع به ویژه برای افرادی که بیشتر ساعات کاری خود را در حالت نشسته سپری می کنند، اهمیت دارد.
شما می توانید به طور منظم غذاهای چرب وپروتئین حیوانی مصرف کنید که این شرایط احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و مغزی عروقی و چاقی را افزایش می دهد یا می توانید با مشورت پزشک رژیم غذایی متنوع با سطح چربی کم و سرشار از فیبر را دنبال کنید. 

شواهد علمی نشان می دهد اتخاذ رژیم غذایی متعادل و حفظ سلامت ارتباط تنگاتنگی دارد، برهمین اساس، آشنایی هرچه بیشتر با مواد غذایی سالم حائز اهمیت است. افزون براین، باید این مسئله را درنظربگیرید که سبک زندگی کم تحرک تا چه اندازه می تواند برای سلامت شما مضر باشد. مصرف تنقلات ناسالم و نشستن های طولانی مدت روبه روی رایانه از عواملی است که دیر یا زود سلامت شما را تحت تاثیر قرارمی دهد. 
اگر مجبورهستید روزانه ساعت های متمادی در حالت نشسته باشید، مصرف این مواد غذایی را مد نظر قرار دهید.

مواد غذایی مفید برای بینایی

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا-3، لوتئین، روی و ویتامین های A، C و E می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند.
منابع: سبزی های برگ دار سبز مانند کاهو، اسفناج و کلم، تخم مرغ، میوه های خانواده مرکبات، مغزها و دانه های خوراکی. همچنین مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، تن و قزل آلا توصیه می شود.
غلات صبحانه و مخمر حاوی ویتامین B است که به پیشگیری از کاهش بینایی کمک می کند.
مرکبات نیز به واسطه محتوای ویتامین C خود برای تقویت بینایی مفید است. این ویتامین به تولید کلاژن در عضلات و اطراف چشم ها کمک می کند.

مواد غذایی مفید برای سیستم ایمنی

محیط های اداری فضای خوبی برای رشد و گسترش باکتری ها و ویروس ها محسوب می شود.
برای پیشگیری از این شرایط، باید از مواد غذایی استفاده کرد که سیستم ایمنی را تقویت می کند.
منابع: مرکبات، فلفل های قرمز، بروکلی، سیر، زنجبیل، کیوی.

مواد غذایی مفید برای سوخت و ساز

میزان سوخت و ساز بدن شما نشان می دهد که با چه سرعتی کالری می سوزانید. این سرعت را می توان به واسطه عوامل مختلفی از جمله سن، جنسیت، ژنتیک و سبک زندگی ارزیابی کرد.
هرچه سوخت و ساز بدن شما بهتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. این موضوع به ویژه برای افرادی که بیشتر ساعات کاری خود را در حالت نشسته سپری می کنند، اهمیت دارد.
منابع: قهوه، چای، حبوبات، گوشت بدون چربی و ادویه هایی مانند زنجبیل و هل می تواند به حفظ سوخت و ساز مناسب کمک کند.

مواد غذایی مفید برای مغز

مغز فرمانده بدن انسان است. رژیم غذایی سالم برای هر یک از اندام های بدن انسان اهمیت دارد.
منابع: ماهی های چرب مانند سالمون و قزل آلا، بلوبری، مغزها و دانه های خوراکی برای بهبود عملکرد قشر خاکستری مغز وهمچنین کند کردن آهنگ پیری مفید است. همچنین، مواد غذایی سرشار از فیبر مانند جو دوسر، نان غلات کامل، برنج قهوه ای، آب انار و شکلات تلخ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی مفید برای دستگاه گوارش

سبک زندگی کم تحرک و نشستن های طولانی مدت برای 10 سال یا بیشتر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دو برابر افزایش می دهد. برای پیشگیری از این شرایط، ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم و متعادل اهمیت دارد. رژیم غذایی شما باید شامل میوه هایی مانند سیب و گلابی و سبزی هایی مانند پیاز، مارچوبه و سیر باشد.
منابع: حبوبات مانند نخود، سویا، عدس، گندم و محصولات گندم، چاودار و جو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. 

میوه های خشک و محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را نیز فراموش نکنید. در نهایت، کاهش مصرف گوشت های فراوری شده و قرمز توصیه می شود، زیرا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/550329

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها