یکشنبه 1397/05/28

هجوم میلیاردهای آسیا برای خرید جت شخصی

فوق‌ثروتمندان آسیایی به شکل روزافزونی خرید جت‌های شخصی دست‌دوم را به جت‌های نو ترجیح می‌دهند؛ کارگزاران فروش می‌گویند خریداران به دنبال تخفیف‌های بزرگ و زمان انتظار کوتاه‌ هستند.

به گزارش رویترز، فوق‌ثروتمندان آسیایی به شکل روزافزونی خرید جت‌های شخصی دست‌دوم را به جت‌های نو ترجیح می‌دهند. کارگزاران فروش هواپیما می‌گویند که خریداران خصوصی به دنبال تخفیف‌های بزرگ و زمان انتظار کوتاه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در سال ۲۰۱۷، طبق گزارش شرکت مشاور هوانوردی خریداران منطقه آسیا ۶۱ هواپیمای جت دست‌دوم و ۵۴ هواپیمای جت جدید خریداری کرده‌اند و این اولین باری است که خریدهای دست‌دوم از خریدهای نو جلو می‌زنند.

کارگزاران می‌گویند که مشتریان، شامل شرکت‌های چینی، برای توسعه و پشتیبانی از تجارت برون‌مرزی خود به خرید این جت‌ها رو می‌آورند و برای پایین نگاه داشتن هزینه‌های خود به دنبال هواپیماهای کارکرده هستند. همچنین آنها می‌گویند در دو سال اخیر، شاهد افت شدیدی در قیمت هواپیماهای دست‌دوم بوده‌اند.

جفری لاو، مدیر شرکت «آسین اسکای مدیا»، در حاشیه کنفرانس و نمایشگاه هوانوردی تجاری آسیا در شانگهای، که این هفته برگزار شد، گفت: مشتریان تغییر کرده‌اند، دانش آنها از صنعت تغییر کرده است و حالا بهتر قدر هواپیماهای دست‌دوم را می‌دانند.   

او ادامه داد: بازار آسیا دارای موارد فراوانی از این هواپیماهاست و بنابراین مشتریان می‌توانند هواپیماهای خوبی را با قیمتی مناسب پیدا کنند که لزوما آن‌قدرها هم قدیمی نباشند و هنوز تحت گارانتی قرار داشته باشند. به این ترتیب این خرید این هواپیماها در بازارها رونق فراوانی گرفته است.

دیوید دیکسون، رییس کارگزار خریدوفروش جت تجاری، «جت‌کرفت آسیا»، می‌گوید: برخی از افراد نمی‌خواهند ۶۰-۶۵ میلیون دلار برای هواپیمای جت خود هزینه بپردازند، آنها می‌توانند با ۴۰ میلیون دلار هواپیمای دست‌دوم بخرند. حتی با ۲۰ میلیون دلار هم می‌توانید خیلی کارها انجام دهید.

از سوی دیگر مشتریان جذب مدل‌های جدیدی می‌شوند که امسال توسط هواپیماسازان معرفی شده‌اند.

در این نمایشگاه هوایی، شرکت هواپیماسازی گلداستریم، جت‌های جدید جی۵۰۰ و جی۶۰۰ خود را نمایش داد و بمباردیر هم ماکتی از هواپیمای بردبلند آینده خود، گلوبال۷۰۰۰ را در معرض دید عموم قرار داد.


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/543399

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها