دوشنبه 1397/04/25
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر داد

جزییات کارت بلیت‌های مدت دار

  • کد خبر: ۵۴۰۹۶۸
  • تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ ب.ظ
  • مرجع خبر: فردا
  • گروه خبر: شهری
فرنوش نوبخت با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ قیمت جدید در بلیت‌های متروی تهران و حومه اعمال می‌شود افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۷ قیمت بلیت تک سفره متروی تهران و حومه ۱۰۰۰ تومان و قیمت بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۷۵۰۰ در نظر گرفته شده است که مسافران می‌توانند با استفاده از کارت بلیت‌های مبلغ دار و یا کارت بلیت‌های مدت دار از تخفیف‌های ویژه تا ۶۶ درصد استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ارائه تخفیف تا سقف ۶۶ درصد در کارت بلیت مبلغ دار و ۲۵ درصد تخفیف بیشتر در کارت بلیت مبلغ دار مدت دار خبر داد.

فرنوش نوبخت با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ قیمت جدید در بلیت‌های متروی تهران و حومه اعمال می‌شود افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۷ قیمت بلیت تک سفره متروی تهران و حومه ۱۰۰۰ تومان و قیمت بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۷۵۰۰ در نظر گرفته شده است که مسافران می‌توانند با استفاده از کارت بلیت‌های مبلغ دار و یا کارت بلیت‌های مدت دار از تخفیف ‌های ویژه تا ۶۶ درصد استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت تمام شده هر سفر در متروی تهران و حومه براساس هزینه‌ها در سال گذشته، ۲۳۴۰ تومان بوده است گفت: پیش از این مقرر شده بود که یک سوم این قیمت را دولت و یک سوم آن را شهرداری در قالب یارانه به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بپردازند و یک سوم باقیمانده به عنوان بهای بلیت از مسافران گرفته شود، اما آنچه در سال‌های اخیر محقق شده این است که اکنون ۸۰ درصد هزینه متروی تهران را شهرداری پرداخت می‌کند، حدود ۲۰ درصد از آن نیزتوسط بهای بلیت از مسافران اخذ می‌شود و دولت هم در سال‌های اخیر مشارکتی در این زمینه نداشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، افزایش قیمت بلیت در سال جاری امری اجتناب ناپذیر بود، چرا که همگام با افزایش دستمزد سالیانه کارکنان، پیمانکاران و به تبع آن افزایش هزینه‌های شرکت و در صورت عدم تأمین بودجه بهره برداری متروی تهران سبب می‌شود نگهداری تجهیزات ثابت و متحرک به طور کامل انجام نشده و در طولانی مدت باعث ایجاد خسارت‌های جدی به ناوگان خواهد بود.

وی در این زمینه افزود: بازسازی قطارها، انجام تعمیرات اساسی و تأمین قطعات کار‌هایی است که باید در زمان‌های معین انجام شود و تعویق در این خصوص می‌تواند سبب اختلال در خدمت رسانی به مردم شود. همچنین شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تأمین نیاز‌ها و گسترش خدمات خود، نیازمند مشارکت جدی‌تر مردم، شهرداری و دولت است و در این زمینه ما از ایده‌های شهروندان گرامی که بتواند درآمدزایی جانبی برای متروی تهران به همراه داشته باشد استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه به صدور حدود ۱۰ میلیون کارت بلیت تا سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: ما مخاطبان گسترده‌ای داریم و آماده ایم تا به صورت مشارکتی پروژه‌های جانبی برای ایجاد در آمد‌های جدید را در سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری بررسی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کارت بلیت در مسافران مترو نهادینه شده است افزود: در حال حاضر تنها ۱۵ درصد مسافران از بلیت‌های تک سفره استفاده می‌کنند و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ۸۵ درصد مسافران خود که از کارت بلیت استفاده می‌کنند تخفیف ‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی در خصوص میزان تخفیف ‌ها ارائه شده در کارت بلیت مبلغ دار گفت: به خاطر عادلانه‌تر کردن پرداخت‌ها و حمایت از مسافرانی که به طور مستمر از متروی تهران و حومه استفاده می‌کنند، قیمت هر سفر در کارت‌های مبلغ دار براساس مسافت طی شده اخذ می‌شود که تا ۶۶ درصد تخفیف بر حسب کیلومتر ازاستفاده مسافرین در این کارت‌ها لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ علاوه بر بلیت مبلغ دار، بلیت مدت دار هم به مسافران ارائه می‌شود که ۲۵ درصد بیشتر از کارت‌های مبلغ دار عادی دارای تخفیف است.

نوبخت افزود: این کارت‌ها در سه دوره زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک ساله عرضه می‌شوند که کمترین مبلغ شارژ برای دریافت کارت بلیت سه ماهه ۴۰ هزار تومان، شش ماهه ۷۰ هزار تومان و یک ساله ۱۰۰ هزار تومان است که باید در مدت زمان تعیین شده این کارت‌ها این مبلغ نیز استفاده شود.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان خاطر نشان کرد: شرایط استفاده افراد با شرایط خاص از متروی تهران و حومه که شامل افراد دارای کارت منزلت، دانشجویان، دانش آموزان، جانبازان و معلولان و... است، همانند سال ۱۳۹۶ خواهد بود.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/540968

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها