سه شنبه 1397/02/04

تکذیب خبر حذف عوارض حق پرچم از کشتی‌های ایرانی

  • کد خبر: ۵۰۳۰۵۱
  • تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ ب.ظ
  • مرجع خبر: آخرین خبر
  • گروه خبر: شایعه
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر حذف عوارض حق پرچم از کشتی‌های ایرانی را تکذیب کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر حذف عوارض حق پرچم از کشتی‌های ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ محمد راستاد با رد خبر یکی از رسانه‌های حمل‌ونقلی در خصوص حذف حق پرچم گفت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روزبه‌روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این مساله باید سهم ناوگان از حمل‌ونقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، اظهار داشت: موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم بعضا توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسئله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزم‌های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.

راستاد در ادامه اظهار داشت: باید ظرفیت‌های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه‌ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین‌المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است، البته امیدواریم سایر شرکت‌های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا کلیه مالکان ایرانی که کشتی‌های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم حتی‌المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم. از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیرساخت‌های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پس‌کرانه‌ها به جایگاهی برسانیم که هیچ‌گونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند. به گونه‌ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل‌ونقل دریایی منطقه‌ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.


لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/503051

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها