پنجشنبه 1396/05/26

صادرات آسانسور و پله برقی ایران

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی با بیان اینکه محصولات تولیدی آسانسور و پله برقی ایران به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، لیبی و تاجیکستان صادر می‌شود گفت: این صنعت با حمایت دولت می‌تواند صادرات محور باشد و صادرات خود را توسعه دهد.
محمدرضا زهره وندی درسومین سمینار ایمنی آسانسور و پله برقی ایران اظهار کرد: اکنون در ساخت آسانسور های تا 8 طبقه که با سرعت 1 متر بر ثانیه حرکت می کنند، بیش از 90 درصد به خودکفایی رسیده ایم و در قسمت های فنی و پیچیده این قبیل آسانسور ها نظیر موتور، کابین و درب های کابین، توان ساخت کامل در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود:  آسانسور های 8 طبقه به بالا که با سرعت های 2 تا 10 متر بر ثانیه حرکت می کنند به فناوری نوین نیازمند است ولی با این حال، در این زمینه نیز تنها حدود 20 درصد قطعات این آسانسور ها وارد کشور می شود و بقیه داخل کشور ساخته می شود. 

زهره وندی با بیان اینکه سندیکای آسانسور و پله برقی در سراسر کشور حدود 1500 عضو را تحت پوشش قرار می دهد گفت: این صنعت در کشور بیش از 50 هزار نفر نیروی متخصص و کارآزموده را به طور متوسط به حالت اشتغال درآورده و به طور غیرمستقیم نیز بین 250 تا 300 هزار نفر به واسطه صنایع جانبی این صنعت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به جایگاه جهانی ایران در صنعت آسانسور گفت: در سال 93 ایران با نصب 75 هزار دستگاه آسانسور جدید رتبه سوم را در بین کشورهای جهان به دست آورد و بعد از کشورهای پرجمعیتی نظیر چین و آمریکا قرار گرفت.

زهره وندی گفت: در سال 94 به دلیل کاهش پروانه های جدید ساختمانی و راکد شدن مسکن مهر، آمار نصب آسانسور های جدید به 45 هزار دستگاه کاهش یافت و ایران بعد از کشورهای پرجمعیت چین، آمریکا و هند، رتبه چهارم را به دست آورد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 95، حدود 35 هزار دستگاه آسانسور جدید در کشور راه اندازی شود.

زهره وندی با بیان اینکه هم اینک محصولات تولیدی آسانسور و پله برقی ایران به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، لیبی و تاجیکستان صادر می‌شود افزود: این صنعت با حمایت دولت می‌تواند صادرات محور باشد و از طریق صادرات به کشورهای متقاضی علاوه بر ارز آوری برای کشور به ایجاد اشتغال در داخل کشور نیز کمک فراوانی کند.

وی با بیان اینکه ایران از معدود کشورهایی است توجه جدی به آموزش دانش آسانسور در موسسه های آموزش عالی دارد گفت: اکنون 15 مرکز دانشگاهی علمی - کاربردی آسانسور و پله برقی در ایران فعال هستند و در این مراکز صنعت آسانسور و خدمات فنی و مهندسی آن به صورت تخصصی به دانشجویان تعلیم داده می شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی کشور با بیان اینکه به رغم این دانش فنی گسترده، در راه اندازی آسانسور های مسکن مهر داشتن استانداردها از شروط نصب این آسانسور ها حذف شد گفت: به همین خاطر زنگ خطر را برای آسانسور های مسکن مهر به صدا در می آوریم..

محمدرضا زهره وندی افزود: در ساخت مسکن مهر خیلی از مجوزهای استاندارد برای مسکن لغو شد که در صورت عدم رفع معایب، در آینده برای ساکنان این مجتمع ها، دردسرساز خواهد شد.

وی گفت: آسانسور هایی که پیش از سال 82 در ساختمان های نظامی و درمانی، دستگاه های دولتی و دانشگاه ها نصب و راه اندازی شده است به دلیل آنکه تا آن تاریخ الزامی به داشتن استاندارد نبود خطرناک هستند و باید استاندارد و ایمنی سازی شود بویژه آن که جمعیت زیادی از این آسانسور ها استفاده می کنند. بازدیدهای تصادفی که از این قبیل آسانسور ها به عمل آمده، نشان می دهد 98 درصد آسانسور های موسسه های عمومی غیراستاندارد هستند.

زهره وندی با بیان اینکه بازدید از آسانسور های ساختمان های عمومی برای ایمن سازی آنها رایگان است گفت: بعد از بازدید مهندسین فنی ما، چگونگی استاندارد و ایمن سازی آنها طراحی و به مالکان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 پنج نفر  به دلیل حوادث آسانسور جان خود را از دست دادند گفت: تمامی آسانسور هایی که دچار حادثه شدند، ازجانب شرکت های فاقد مجوز که آسانسور های غیر استاندارد را نصب و راه اندازی می کنند به وجود آمده است. هیچ یک از این آسانسور ها دارای استاندارد و طبیعتا بیمه سرنشین نبوده اند.

زهره وندی با بیان اینکه آسانسور یک وسیله نقلیه است که به جای حرکت بر روی زمین و به صورت افقی به صورت عمومی حرکت می‌کند گفت: همانگونه که وسایل نقلیه افقی نیاز به بیمه بدنه و سرنشین دارند، آسانسور ها نیز باید حتما بیمه سرنشین داشته باشند.

وی گفت: از مردم خواسته می شود برای نصب و راه اندازی و یا استفاده از خدمات فنی و مهندسی و عیب یابی و تعمیرات حتما به شرکت های مجوز دار استاندارد مراجعه کنند.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/367436

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها