سه شنبه 1396/04/06

تبدیل هواپیماها به پهپاد با فناوری جدید دارپا

ناسا، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند جنگنده هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند را به صورت اتوماتیک هدایت کنند و دیگر نیازی به استفاده از خلبان در آنها نباشد.
 ناسا، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند جنگنده هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند را به صورت اتوماتیک هدایت کنند و دیگر نیازی به استفاده از خلبان در آنها نباشد.
 
 تبدیل هواپیماها به <a class='no-color' href='http://newsfa.ir/'>پهپاد 
</a> توسط فناوری جدید <a class='no-color' href='http://newsfa.ir/'>دارپا 
</a>

در طی شش ماه گذشته، پنتاگون در حال کار بر روی سیستم های روباتیکی بوده است که احتمالا جایگزین خلبانان جنگنده های ارتش آمریکا خواهند شد. امروز وزات دفاع امریکا خبر از آزمایش موفقیت آمیز این فناوری که جنگنده ها را به وسایلی خودران در هوا تبدیل می کند، داد.

هدف برنامه دارپا ، طراحی کیت جداشونده ای بر روی هلی کوپترها و هواپیماها است که در مواقع لزوم ربات بتواند کنترل هدایت هواپیما را در دست بگیرد و منطقه ماموریتی را پایش نماید.در دسامبر سال ۲۰۱۶، پنتاگون اعلام کرد که دومین فاز این برنامه برای اهداف نظامی در طرح ALIAS در هلی کوپتر سیکورسکی S-76 و جنگنده DA-42 و دو هواپیمای کاروان سسنا ۲۰۸ پیاده سازی شده است.این آزمایش نشان داد که ربات ها شکست های سیستمی شبیه سازی در پیش روی این هواپیماها را شناسایی کرده و واکنش نشان دادند و خلبان را مجبور به تغییر مسیر پرواز کردند.

سیستم های تشخیص موقعیت در این ربات ها توسط شرکت جنگ افزار سازی لاکهید مارتین ساخته شده است.در نهایت شرکت سیکورسکی توانست قرارداد اجرای فاز سوم این طرح را با پنتاگون منعقد کند و طبق گفته مسئول عملیات این طرح، فاز نهایی این پروژه طوری طراحی شده است که بتوان از این امکانات در ۷ نوع مختلف از جنگنده ها استفاده کرد؛ ما در فاز سوم بیشتر بر روی شناسایی موقعیت های خطر توسط ربات تمرکز داریم و قصد داریم فشار ذهنی خلبان را در این زمینه کاهش دهیم.

با توجه به سرعت اجرای پروژه با اجرایی شدن این فناوری در بسیاری از هواپیماها فاصله چندانی نداریم و در صورت اجرایی شدن آن احتمالا شاهد کاهش چشمگیر خطای انسانی(خلبان) در محاسبات و ورود به مناطق خطرخیز و کاهش تلفات انسانی و تسلیحاتی خواهیم بود.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/367037

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...

در بحث شركت كنيد

پربحث ترین ها